Kontrola problemowa gospodarki finansowej
przeprowadzona w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Augustowie
przez inspektora Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku
Ustalenia kontroli zostały zawarte w wystąpieniu pokontrolnym z dnia 4 stycznia 2018 roku (znak: RIO.I.6002-9/17), o treści jak niżej:
Pani
Danuta Zawadzka
Dyrektor
Samodzielnego Publicznego Zakładu
Opieki Zdrowotnej w Augustowie
W wyniku problemowej kontroli gospodarki finansowej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Augustowie, przeprowadzonej na podstawie art. 1 ust. 1 oraz art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 561) przez inspektora Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku, stwierdzono nieprawidłowości i uchybienia opisane w protokole kontroli, którego egzemplarz pozostawiono w kontrolowanej jednostce.
Kontrolą objęto zagadnienia związane z zadłużeniem badanej jednostki za 2015 i 2016 rok, zawarte w tematyce kontroli zadłużenia samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, dla których podmiotem tworzącym są jednostki samorządu terytorialnego, zatwierdzonej przez Krajową Radę Regionalnych Izb Obrachunkowych.
Analizując wykonanie przychodów i kosztów stwierdzono, że SPZOZ w 2015 i 2016 r. nie dokonywał zmian w rocznym planie finansowym, mimo zrealizowania przychodów wyższych od prognozowanych i poniesienia wyższych kosztów od kosztów planowanych. Zgodnie z art. 52 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077) ujęte w rocznych planach finansowych jednostek sektora finansów publicznych koszty mogą ulec zwiększeniu, jeżeli zrealizowano przychody wyższe od prognozowanych, a zwiększenie kosztów nie spowoduje zwiększenia dotacji z budżetu lub zwiększenia planowanego stanu zobowiązań, przy czym zmiany w zakresie tych przychodów i kosztów wymagają dokonania zmian w rocznym planie finansowym. Z ustaleń kontroli wynika, że SPZOZ nie korzystał z możliwości zmiany planu i przekroczył w 2015 r. planowane koszty ogółem o 1.788.430,42 zł (8,05%), a w 2016 r. o 1.033.787,01 zł (4,04%), przy czym wykonane faktycznie koszty miały pokrycie w faktycznie wykonanych przychodach. Z wyjaśnień głównej księgowej SPZOZ wynika, że Plan finansowy nie jest korygowany z uwagi na to, że SPZOZ przed zakończeniem roku nie zna jeszcze kwoty przychodów. Faktycznie osiągnięte przychody SPZOZ jest w stanie określić dopiero w miesiącu lutym następnego roku (około 15.02), bo w tym terminie następuje rozliczenie roku przez NFZ i zapłata świadczeń wykonanych ponad limit określony w kontrakcie z NFZ. W pozycji kosztów nie ma dużych kwotowo rozbieżności w stosunku do kwot zaplanowanych – str. 4-5 protokołu kontroli.
SPZOZ w Augustowie nie dotrzymał ustawowego terminu przekazania podmiotowi tworzącemu raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej za 2016 r. Raport ten został złożony w Starostwie Powiatowym w Augustowie dopiero w dniu 13 lipca 2017 r. Okazany kontrolującemu raport nie zawiera daty jego sporządzenia. Zgodnie z art. 53a ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1638, ze zm.), kierownik samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej sporządza i przekazuje podmiotowi tworzącemu raport o sytuacji ekonomiczno-finansowej w terminie do 31 maja każdego roku. Z treści sporządzonego raportu wynikają jedynie wartości wskaźników zyskowności, płynności, efektywności i zadłużenia, przy braku danych stanowiących podstawę ich wyliczenia, co należy uznać za okoliczność utrudniającą weryfikację jego danych, w szczególności dokonanie oceny przez podmiot tworzący – str. 9 protokołu kontroli.
Zadłużenie SPZOZ z tytułu zaciągniętych kredytów w okresie objętym kontrolą składało się głównie z kredytu obrotowego nieodnawialnego zaciągniętego pod koniec 2013 r. w Nordea BP S.A. (od 1 października 2014 r. – PKO BP S.A) w wysokości 5.500.000 zł na okres od 16 grudnia 2013 r. do 31 grudnia 2020 r. z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów oraz z zobowiązań wobec powiatu augustowskiego powstałych w wyniku spłacenia za SPZOZ przez podmiot tworzący w okresie od lipca 2006 r. do sierpnia 2015 r. wymagalnych rat kredytu dla BRE Banku Hipotecznego S.A. oraz wymagalnych odsetek od tego kredytu, w ramach poręczenia udzielonego bankowi przez powiat, w łącznej kwocie 2.776.348,94 zł. Zobowiązania wobec powiatu augustowskiego były traktowane w sprawozdawczości jako zobowiązania długoterminowe, mimo że dopiero w porozumieniu zawartym w dniu 28 kwietnia 2017 r. określono, że kwotę 2.776.348,94 zł SPZOZ spłaci w następujących terminach: do 30 listopada 2021, 2022, 2023 i 2024 r. w ratach po 554.000 zł oraz do 30 listopada 2025 r. – 560.348,94 zł. Do dnia podpisania umowy zobowiązania te były zobowiązaniami bez oznaczonego terminu ich spełnienia. Na konieczność wyznaczenia Szpitalowi terminu płatności tych należności powiatu – mając na uwadze, że od jego określenia uzależniona jest ocena ich wymagalności, podstawa do naliczania odsetek oraz formalna możliwość stosowania przez powiat ewentualnych ulg w spłacie odnoszących się do tych należności – Izba wskazywała Staroście Powiatu Augustowskiego w wystąpieniu pokontrolnym wystosowanym na podstawie kompleksowej kontroli gospodarki finansowej powiatu przeprowadzonej w 2016 r. Do czasu określenia terminu spłaty zobowiązań były to zatem zobowiązania, które zgodnie z art. 455 Kodeksu cywilnego powinny być spełnione niezwłocznie po wezwaniu dłużnika do ich zapłaty, a więc należało je wykazywać w sprawozdaniach Rb-Z jako zobowiązania krótkoterminowe, stosownie do § 3 pkt 6 załącznika nr 9 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1773) – str. 12-13 i 36-38 protokołu kontroli.
Wykazywane w badanym okresie zadłużenie SPZOZ z tytułu pożyczek wynikało z pożyczek otrzymanych w latach 2007-2015 od powiatu augustowskiego oraz pożyczek zaciąganych w firmie Magellan S.A. Poza tym w 2015 r. spłacono pożyczkę w wysokości 763.701,02 zł otrzymaną w 2005 r. ze Skarbu Państwa na finansowanie programu restrukturyzacyjnego. Na spłatę tej pożyczki otrzymano w 2015 r. pożyczkę od podmiotu tworzącego w kwocie 763.700 zł.
Badając prawidłowość sprawozdań Rb-Z sporządzonych za IV kwartał 2014, 2015 i 2016 r. (str. 30-38 protokołu kontroli) stwierdzono następujące nieprawidłowości:
a) kwota zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek wykazana w sprawozdaniu Rb-Z za 2014 r. w wysokości 14.147.404,14 zł jest o 225.088,01 zł wyższa od sumy zobowiązań z tego tytułu wykazanych w bilansie SPZOZ za 2014 r. w wysokości 13.922.316,13 zł oraz od stanu tych zobowiązań ujętych na kontach: 130 „Rachunki bieżące i lokaty” – saldo Ma 552.432,14 zł (kredyt w rachunku bieżącym), 136 „Kredyty i pożyczki” 9.980.574,08 zł, 207 „Pożyczka – Skarb Państwa” – 763.701,02 zł i 215 „Rozrachunki ze Starostwem Powiatowym – poręczenia” – 2.625.608,89 zł. Różnica w kwocie 225.088,01 zł odpowiada zobowiązaniu SPZOZ z tytułu pożyczki z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych według stanu konta 136-6 na początek 2014 r. W grudniu 2014 r. pożyczka została spłacona (na koniec roku konto 136-6 nie wykazuje salda), zatem zobowiązania z tytułu kredytów i pożyczek zostały zawyżone w sprawozdaniu Rb-Z według stanu na koniec 2014 r. o 225.088,01 zł,
b) kwota zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek wykazana w sprawozdaniu Rb-Z za 2015 r. w wysokości 14.246.609,70 zł jest o 5.443,30 zł niższa od sumy zobowiązań z tego tytułu wykazanych w bilansie SPZOZ za 2015 r. w wysokości 14.252.053 zł oraz od stanu tych zobowiązań ujętych na kontach: 133 „Kredyty bankowe i pożyczki” – 11.475.704,06 zł i 215 – 2.776.348,94 zł. Natomiast według ustaleń kontroli faktyczne zadłużenie z analizowanych tytułów wynosiło 14.249.209,16 zł, a różnica między tą kwotą a stanem księgowym wynika z zaliczenia w ewidencji do zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek niewymagalnych odsetek od jednej z pożyczek, naliczonych na dzień 31 grudnia 2015 r. w wysokości 2.843,84 zł,
c) w latach 2014-2016 SPZOZ zawierał porozumienia z firmą Urtica z Wrocławia, na mocy których wygasały dotychczasowe zobowiązania z tytułu dostaw, a w ich miejsce weszły nowe zobowiązania wynikające z porozumień: mające charakter pożyczki (porozumienia nr 9/26346/2014, 10-13/26346/2015 i 14/26346/2016) lub niemające takiego charakteru (porozumienie nr 15-16/26346/2016). Zawarte porozumienia nie pociągały za sobą zmian w ewidencji księgowej, polegających na przeksięgowaniu tych zobowiązań z zobowiązań z tytułu dostaw na zobowiązania z tytułu pożyczek lub do pozostałych zobowiązań – str. 21-23 i 25-26 protokołu kontroli. Oceny porozumień przewidujących zaciągnięcie pożyczek dokonano na podstawie przepisów § 2 ust. 1 pkt 2 i 4 oraz § 9 ust. 1 i 3 załącznika nr 9 do rozporządzenia w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych stwierdzając, że kwalifikowały się one do wykazywania w sprawozdaniach Rb-Z. W porozumieniach zawieranych w 2014, 2015 i w początkowym okresie 2016 r. określano wprost, że nowe zobowiązania mają charakter pożyczki (oprocentowanie od 2015 r. 9%, a w 2014 r. 11%), a w późniejszych porozumieniach zrezygnowano z tego określenia. Według stanu na koniec 2014 i 2015 r. nowe zobowiązania wynikające z porozumień, które zastąpiły zobowiązania z tytułu dostaw, a w których treści wskazano wprost, że stanowią one pożyczki, wynosiły odpowiednio 66.726,71 zł i 163.856,88 zł. Wymienione kwoty podlegały prezentacji w sprawozdaniach Rb-Z jako zobowiązania krótkoterminowe z tytułu kredytów i pożyczek. Z kolei wynikające z porozumienia zobowiązanie wobec tej firmy na koniec 2016 r. w kwocie 100.237,90 zł powinno być wykazane w części D sprawozdania Rb-Z jako krótkoterminowe zobowiązania zrestrukturyzowane. Według ustaleń kontroli w części D sprawozdań Rb-Z powinny być ponadto wykazane:
- na koniec 2015 r.: rata spłaty zaległości wobec firmy VOXEL w kwocie 20.826,42 zł oraz 2 raty spłaty zaległości wobec MPEC GIGA w łącznej kwocie 33.200,58 zł,
- na koniec 2016 r.: rata spłaty zaległości wobec firmy Aesculap Chifa w wysokości 51.566 zł oraz 2 raty spłaty zaległości wobec firmy VOXEL w łącznej kwocie 75.121 zł;
d) w kwocie zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w sprawozdaniach Rb-Z za IV kwartał 2015 i 2016 r. nie uwzględniono porozumienia zawartego w dniu 15 września 2015 r. z Wojewódzką Stacją Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Białymstoku, w wyniku którego zobowiązanie z tytułu dostaw i odsetek za zwłokę w łącznej kwocie 533.859,69 zł zostało rozłożone na 20 miesięcznych rat płatnych w okresie wrzesień 2015 r. – kwiecień 2017 r. Zobowiązania wynikające z zawartego porozumienia na koniec 2015 r. wynosiły 428.000 zł, a na koniec 2016 r. – 107.000 zł. Omawiane porozumienie wywołuje skutki ekonomiczne podobne do umowy pożyczki lub kredytu, ponieważ termin zapłaty zrestrukturyzowanego zobowiązania wykracza poza 1 rok, licząc od pierwotnego terminu płatności. W związku z tym zobowiązania z niego wynikające należałoby uznać za zobowiązania spełniające przesłanki umowy podlegającej zaliczeniu do kategorii kredyty i pożyczki na podstawie § 2 ust. 1 pkt 2 i 4 oraz § 9 ust. 1 i 3 załącznika nr 9 do rozporządzenia w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych;
e) błędy w prezentacji danych w zakresie zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w podziale na zobowiązania krótkoterminowe i długoterminowe (przedstawione niżej kwoty nie obejmują omówionych w punktach poprzednich zobowiązań z tytułu umów o charakterze pożyczki, które nie zostały w ogóle wykazane w sprawozdaniach), polegające na tym, że:
- w sprawozdaniu Rb-Z za IV kwartał 2014 r. zobowiązania krótkoterminowe zawyżono o wartość pożyczek otrzymanych od podmiotu tworzącego o łącznej wartości 1.449.407,16 zł, których pierwotny termin płatności był dłuższy niż 1 rok, o wymagalne w 2015 r. raty kapitałowe w kwocie 626.622 zł, które należało wykazać jako zobowiązania długoterminowe i o wymagalną w 2015 r. ratę pożyczki z firmy Magellan w kwocie 322.500 zł, którą należało wykazać jako zobowiązanie długoterminowe oraz zaniżono o płatne na żądanie zobowiązania wobec podmiotu tworzącego z tytułu spłaty przez powiat augustowski w ramach poręczenia rat kapitałowych i odsetek w kwocie 2.625.608,89 zł (które zostały wykazane jako długoterminowe). Ogółem zobowiązania długoterminowe w tym sprawozdaniu są zawyżone o kwotę 2.625.608,89 zł oraz zaniżone o kwotę 2.398.529,16 zł (per saldo zostały zawyżone o 227.079,73 zł);
- w sprawozdaniu Rb-Z za IV kwartał 2015 r. zobowiązania krótkoterminowe zawyżono o wartość pożyczek otrzymanych od podmiotu tworzącego wynoszącą 1.386.169,92 zł, o wymagalne w 2016 r. raty kapitałowe w kwocie 480.000 zł dotyczące kredytów długoterminowych i o wymagalną w 2016 r. ratę pożyczki długoterminowej z firmy Magellan w kwocie 26.875 zł oraz zaniżono o płatne na żądanie zobowiązania wobec powiatu augustowskiego powstałe w związku ze spłatą rat kapitałowych i odsetek od poręczonego kredytu w kwocie 2.776.348,94 zł. Zobowiązania długoterminowe w tym sprawozdaniu są zawyżone o kwotę 2.776.348,94 zł oraz zaniżone o kwotę 1.893.044,92 zł (per saldo zostały zawyżone o 883.304,02 zł);
- w sprawozdaniu Rb-Z za IV kwartał 2016 r. zobowiązania krótkoterminowe zawyżono o wartość pożyczek otrzymanych od podmiotu tworzącego wynoszącą 2.104.700 zł i o wymagalne w 2017 r. raty kapitałowe w kwocie 960.000 zł dotyczące kredytów długoterminowych oraz zaniżono o płatne na żądanie zobowiązania wobec powiatu augustowskiego wynikające ze spłaty rat kapitałowych i odsetek od poręczonego kredytu w kwocie 2.776.348,94 zł. Zobowiązania długoterminowe w tym sprawozdaniu są zawyżone o 2.776.348,94 zł oraz zaniżone o 3.064.700 zł (per saldo zostały zaniżone o 288.351,06 zł),
f) w sprawozdaniu za IV kwartał 2015 r. nie zostały wykazane odsetki niewymagalne naliczone od jednej z pożyczek udzielonej przez firmę Magellan wynoszące 2.843,84 zł;
g) w sprawozdaniach za IV kwartał 2015 i 2016 r. w części E nie zostały wykazane odsetki od zobowiązań wymagalnych, mimo iż z ewidencji księgowej wynika, że na koniec poszczególnych lat tego typu odsetki występowały. Z ewidencji wynika, że w części E należało zamieścić odsetki od zobowiązań wymagalnych wynoszące na koniec 2015 r. 55.241,77 zł, a na koniec 2016 r. 68.286,32 zł.
Reasumując powyższe ustalenia w zakresie zadłużenia z tytułu kredytów i pożyczek:
a) w sprawozdaniu Rb-Z za IV kwartał 2014 r. wykazano krótkoterminowe zobowiązania z tytułu kredytów i pożyczek w wysokości 5.660.981,30 zł, a długoterminowe w kwocie 8.486.422,84 zł (ogółem 14.147.404,14 zł). Z ustaleń kontroli wynika, że zobowiązania w tych pozycjach należało wykazać w kwotach wynoszących odpowiednio 5.955.767,68 zł i 8.033.275,16 zł (ogółem 13.989.042,84 zł) – zawyżenie długu o 158.361,30 zł;
b) w sprawozdaniu Rb-Z za IV kwartał 2015 r. wykazano krótkoterminowe zobowiązania z tytułu kredytów i pożyczek w wysokości 6.386.560,76 zł, a długoterminowe w kwocie 7.860.048,94 zł (ogółem 14.246.609,70 zł). Z ustaleń kontroli wynika, że zobowiązania w tych pozycjach należało wykazać w kwotach wynoszących odpowiednio 7.757.331,12 zł i 7.083.744,92 zł (ogółem 14.841.076,04 zł) – zaniżenie długu o 594.466,34 zł;
c) w sprawozdaniu Rb-Z za IV kwartał 2016 r. wykazano krótkoterminowe zobowiązania z tytułu kredytów i pożyczek w wysokości 6.767.932,87 zł, a długoterminowe w kwocie 5.896.348,94 zł (ogółem 12.664.281,81 zł). Z ustaleń kontroli wynika, że zobowiązania w tych pozycjach należało wykazać w kwotach wynoszących odpowiednio 6.586.581,81 zł i 6.184.700 zł (ogółem 12.771.281,81 zł) – zaniżenie długu o 107.000 zł.
Szpital nie reguluje terminowo zobowiązań, w szczególności z tytułu dostaw i usług. Według danych sprawozdań Rb-Z poziom zobowiązań wymagalnych wynosił na koniec 2015 r. 3.966.557,19 zł, zaś na koniec 2016 r. – 3.446.090,29 zł. Opłacone odsetki od nieterminowo uregulowanych zobowiązań wyniosły w 2015 r. – 38.546,30 zł, zaś w 2016 r. – 65.708,94 zł.
Z ustaleń kontroli wynika zatem, że gospodarka finansowa Szpitala prowadzona jest z permanentnym naruszeniem zasady wynikającej z art. 44 ust. 3 pkt 3 ustawy o finansach publicznych, w myśl której wydatki publiczne powinny być dokonywane w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
Ustalenia kontroli wskazują, że w okresie kontrolowanym dług Szpitala, na który mają również wpływ rozwiązania systemowe w zakresie finansowania działalności leczniczej, uległ nieznacznemu obniżeniu. Przyczyną wystąpienia stwierdzonych nieprawidłowości była przede wszystkim błędna interpretacja obowiązujących zasad sporządzania sprawozdań Rb-Z.
Zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej, odpowiedzialność za zarządzanie podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą ponosi kierownik. Kierownik jednostki sektora finansów publicznych ponosi również odpowiedzialność za całość gospodarki finansowej jednostki, stosownie do postanowień art. 53 ust. 1 ustawy o finansach publicznych.
Prowadzenie rachunkowości Szpitala należało do głównego księgowego, stosownie do zakresu obowiązków i przepisów art. 54 ustawy o finansach publicznych.
Mając uwadze ustalenia kontroli, na podstawie art. 9 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych, zalecam:
1. Dokonywanie w trakcie roku zmian planu finansowego w przypadku zaistnienia przesłanek określonych w art. 52 ust. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych.
2. Sporządzanie i przekazywanie podmiotowi tworzącemu raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej w terminie określonym w art. 53a ust. 1 ustawy o działalności leczniczej, tj. do 31 maja każdego roku. Rozważenie ujmowania w treści raportu danych stanowiących podstawę wyliczenia podawanych w nim wskaźników.
3. Wyeliminowanie przedstawionych w protokole kontroli i niniejszym wystąpieniu nieprawidłowości w sporządzaniu sprawozdań Rb-Z, poprzez:
a) rzetelne wykazywanie zadłużenia Szpitala z tytułu kredytów i pożyczek, zgodnie z danymi ewidencyjnymi oraz zasadami kwalifikowania zobowiązań do tej kategorii określonymi instrukcją sporządzania sprawozdań Rb-Z,
b) wykazywanie w części D sprawozdania „Dane o krótkoterminowych zobowiązaniach wynikających z umów nienazwanych związanych z finansowaniem usług, dostaw, robót budowlanych” krótkoterminowych zobowiązań wynikających z umów nienazwanych dotyczących zrestrukturyzowanych lub przejętych przez instytucje finansowe kredytów handlowych, stosownie do § 9 załącznika nr 9 do rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych,
c) prezentowanie danych w zakresie zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w podziale na zobowiązania krótkoterminowe i długoterminowe według pierwotnego terminu ich spłaty,
d) wypełnianie części E sprawozdania „Zobowiązania z tytułu odsetek jednostek posiadających osobowość prawną z wyłączeniem jednostek samorządu terytorialnego”, stosownie do § 10 załącznika nr 9 do rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych.
4. Zobowiązanie głównego księgowego do dokonywania stosownych zapisów w ewidencji księgowej, na podstawie porozumień zawieranych z dostawcami, polegających na przeksięgowaniu zobowiązań Szpitala z zobowiązań z tytułu dostaw na zobowiązania z tytułu pożyczek lub do pozostałych zobowiązań.
5. Podejmowanie wszystkich możliwych działań w celu ograniczenia poziomu zobowiązań wymagalnych i kosztów związanych ich nieterminowym regulowaniem.
O sposobie wykonania zaleceń proszę powiadomić Regionalną Izbę Obrachunkową w Białymstoku w terminie 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia.
Dodatkowo informuję o możliwości składania w terminie 14 dni od daty otrzymania wystąpienia pokontrolnego, zastrzeżeń do zawartych w wystąpieniu wniosków, za pośrednictwem Prezesa RIO do Kolegium Izby, zgodnie z art. 9 ust. 3-4 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych. Bieg 30-dniowego terminu ulegnie zawieszeniu w stosunku do wniosków objętych zastrzeżeniem.
Podstawą zgłoszenia zastrzeżeń może być tylko zarzut naruszenia prawa poprzez błędną wykładnię lub niewłaściwe zastosowanie.
Do wiadomości:
1. Zarząd Powiatu Augustowskiego
2. Rada Powiatu Augustowskiego
Prezes
Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Białymstoku
Odsłon dokumentu: 120436354 Poprzdnie wersje tego dokumentu: brak
|